تبلیغات
مــعـرفــی کاراتـــه(سبک وادوریو)فرفنی

*بسم الله الرحمن الرحیم ستارگان شرقی دماوند باسلام و عرض ادب وخوش آمد گویی امیدوارم لحظات خوبی را در این وب سپری كنید*فرفنی*
نویسنده و طراحان وب
نظر سنجی فرفنی
شما كدام ورزش را بیشتر می پسندید؟











صفحات جانبی فرفنی
پیوندهای روزانه فرفنی

مسابقات کاراته به دو دسته تقسیم می‌شود:

1- فرم یا کاتا: مبارزه با حریف فرضی

2- کومیته: مبارزه

          

- در مسابقات کاتا، شرکت‌کنندگان در دوره‌های اول و دوم ملزم به اجرای یکی از کاتاهای اجباری بوده و در دورهای بعدی می‌توانند کاتای اختیاری خود را اجرا نمایند و کاتا از هر منطقه شروع شود در همان نقطه نیز باید خاتمه یابد. در کاتا تمام تکنیک‌ها باید به طور کامل و صحیح اجرا شود. ضمن اینکه استفاده از کیای یعنی تخلیه هوای درون سینه با صدا و سریع روی تکنیکهای خاصی اجباری است.

- مسابقات در کاتا و کومیته به صورت تیمی و انفرادی برگزار می‌شود. مسابقات تیمی کاتا به صورت 3 نفره مسابقات تیمی کومیته به صورت 5 نفره با 2 نفر ذخیره انجام می‌گیرد.محوطه مسابقه :

 - محوطه مسابقه که «تاتامی» خوانده می شود دارای ابعاد 12×12 متر شامل 8×8 متر محوطه اصلی و از هر طرف 2 متر محوطه ایمنی می‌باشد و باید کاملاً مسطح و به دور از مخاطره باشد.

- زمان مسابقه برای آقایان 3 دقیقه مفید، برای جوانان و بانوان 2 دقیقه مفید می‌باشد. در صورت تساوی یک دقیقه وقت اضافی در نظر گرفته می‌شود.

- مسابقه‌دهنده و مربی او، داوران و قضات باید لباس رسمی به تن داشته باشند. سر داور قبل از مسابقه باید تمام وسایل مسابقه و لوازم ایمنی را بررسی کند.

              بهار-بیست دات كام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

نحوه آماده شدن برای اولین مبارزه


اولین چیزی كه در مورد مبارزه و رقابت باید مورد توجه قرار داد،تسلط نسبی بر تكنیك ها ودارا بودن آمادگی جسمانی است. ارزیابی حریف،عجله نكردن برای ضربه واعتماد به نفس

از نكات بسیار مهم می باشد. عدم تفكر در مبارزه موجب آسیب دیدگی شما خواهد شد.

در اینجا به برخی از مواردی كه بایستی در مبارزه مورد توجه قرار گیرند ،اشاره می شود.

شما زمانی آماده مبارزه هستید كه:

قادر باشید،حریف را تحت فشار قرار دهید وضربه های قدرتمندی را به او وارد نمایید.

اجرای ضربات از روبرو را خوب تمرین كنید وهر لحظه بایستی آماده باشید تا در مقابل

ضربه های حریف از خود دفاع كنید. خود را از تیر رس مستقیم ضربات حریف دور كنید وبا اجرای تكنیك مناسب دست یا پا سعی كنید ضربه مؤثر را به حریف خود وارد نمایید.

وقتی كه حریف فن سختی را روی شما اجرا می كند گیج نشوید.

حریف را به خوبی ببینید ،حملات او را دفاع كنید.با یك حركت صحیح ،به موقع و با فاصله

درست پاسخ او را بدهید.

سیستم تنفسی خود را افزایش دهید تا قادر باشید در مسابقات حداقل 3 راند 3 دقیقه ای مبارزه كنید.

توصیه های مربی را فرا موش نكنید و دستورات وی را به دقت اجرا كنید.

بایستی با قوانین و مقررات مسابقات آشنایی داشته باشید. دقیقا بدانید هر حركت چه امتیازی دارد،چه تكنیك هایی خطا محسوب می گرددودر صورت بروز رفتار غیر اصولی چه عواقبی در انتظار شما خواهد بود.

برای این كه در مبارزه های تمرینی باشگاه آسیب نبینید،سعی نمایید نقاط حساس بدن خود را با محافظ های مخصوص بپوشانید. این عمل شما را از هر گونه آسیب دیدگی قبل از مسابقات مصون می دارد.

سعی كنید ضربات حریف را كنترل نمایید وهیچ وقت به نیرو ومقاومت خود در مقابل ضربات حریف اعتماد نكنید.بارها وبارها شاهد بوده ایم،افرادی كه خود قوی وحریف را ضعیف انگاشته اند،بازنده میدان مبارزه بوده اند.

به هنگام مبارزه هرگز از عینك استفاده نكنید. حتی اگر شیشه های آن پلاستیك وایمن باشد. زیرا در صورتی كه شكسته شود ممكن است به درون صورت شما فرورفته ونتایج وخیمی بر جا می گذارد.

به هنگام مبارزه موهای خود را كوتاه نگه داریدویا آن را از صورت خود دور كنید تا مشكلی

برای دید شما ایجاد نكند.

ناخن های انگشتان دست وپا را كوتاه كنید وهر گونه حلقه وانگشتری را ازدست خود در بیا ورید. عینا این كار را برای ساعت،گردن بند وزنجیر انجام دهید.

اكثر داوران از شما می خواهند،هر گونه بانداژ در دست یا پای خود را باز كنید علت این كار این است كه اگر سالم نیستید پس نباید مبارزه كنید.بستن بانداژ بایستی با نظر پزشك صورت گیرد.

برنامه های آموزشی وتمرینی بایستی بر اساس تاریخ تعیین شده برای مسابقات تنظیم گردد.

آموزش باید مطابق با ساختار مبارزه بوده وبه صورت جلسات 2 یا 3 دقیقه ای در مقابل حریف تمرینی انجام شود.

نكته دیگراین كه،در مبارزه وبا حریف های مختلف از شگرد های گوناگونی استفاده كنید

واز به كار گیری یك شگرد خاص وثابت اجتناب نمایید.

همواره باید تجربه خود را افزایش دهید.

- اصطلاحات و مقررات داوری:

شوبو سانبون هاجیمه: شروع مسابقه

شوبو هاجیمه: شروع مسابقه در وقت اضافه

سوزوکته: ادامه مسابقه ‌(اعلان شروع مسابقه بعد از ایجاد وقفه)

شیرویا آکانوکاچی: داور هنگام اعلام برنده دستش را به طرف ورزشکار باند قرمز یا سفید بالا گرفته این کلمه را ادا می‌کند.

اتوشی باراکو: 30 ثانیه به پایان مسابقه ماند.

موتو نواچی: ایستادن در مکانهای مقرر

سوزوکته هاجیمه: شروع ادامه مسابقه

توری ماسن: غیرقابل قبول

هی‌که واکه: مساوی

شوگو: صدا زدن کمک داور

هانتی: مشورت در قضاوت

انچوسن: مرگ نهایی(اولین ضربه در وقت اضافه)

آیوچی: تکنیک امتیازی همزمان

- کاراته دارای کمربندهای سفید، زرد، نارنجی، آبی، سبز، بنفش، قهوه‌ای و مشکی است و درجات کمربند مشکی دان نامیده می‌شود که از دان یک تا دان ده می‌باشد.

- فنون دست، «ته‌وازا» و فنون پا «گری وازا» نامیده می‌شود.

                              




[ پنجشنبه 19 آبان 1390 ] [ 12:36 ب.ظ ] [ فر فنی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره فرفنی و كلبه ی حقیرش

باسلام خدمت تمام دوستان عزیز هم رزمی کار هم رزم دوست
بنده قصد براین دارم که در مورد ورزش کاراته (سبــک وادوریو ) مطلب بگذارم.
امیدوارم قطره ای از دریای کاراته را به شما دوستان محبوب بچشانم واز این دریا بهرمند
بشوید،البته این نکته فراموش نشود که از تمام دوستان کاراته کا کمک میخواهم تا
دربهتر معرفی کردن کاراته بنده را یاری نمائید و
جا داره که ازشیهان مصوری و استاد عزیزم سن سی فاطمه امامقلی نهایت تقدیر و تشکر را کنم وآرزوی صحت و سلامتی را برایشان دارم .
با تشکر از شما دوستان که نگاهتان را به وبلاگم هـــدیه می کنید.
??؟؟
آمار سایت فرفنی
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

....