تبلیغات
مــعـرفــی کاراتـــه(سبک وادوریو)فرفنی

*بسم الله الرحمن الرحیم ستارگان شرقی دماوند باسلام و عرض ادب وخوش آمد گویی امیدوارم لحظات خوبی را در این وب سپری كنید*فرفنی*
نویسنده و طراحان وب
نظر سنجی فرفنی
شما كدام ورزش را بیشتر می پسندید؟











صفحات جانبی فرفنی
پیوندهای روزانه فرفنی
آیا از ضربه خوردن می‌ترسید؟
شاید بتوان با کمی واقع‌بینی ترس را با قدرت عکس‌العمل مترادف دانست.
یعنی بدن ما به محض برخورد با یک عامل ناشناخته یا تهدیدآمیز بلافاصله مقداری انرژی آزاد می‌کند، حال اگر ما برای مقابله با آن عامل خاص تعریفی داشته باشیم انرژی آزاد شده صرف انجام عمل مذکور می‌گردد (عکس‌العمل بدن – حالت مثبت). در غیر اینصورت این انرژی خود را به صورتهای مختلف مثل فریاد کشیدن آزاد می‌کند. (ترس – حالت منفی).

 

در هنگام کومیته شما باید برای بدن خود در مواجه با اجرای یک تکنیک تهاجمی توسط حریف یک تعریف ارائه کنید. در غیر این صورت انرژی که بدن شما در واکنش به اجرای ضربه‌ی حریف و قرار گرفتن در حالتی خطرناک آزاد می‌کند با حالاتی چون دستپاچگی، ترس و در نهایت خارج شدن کنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت. جایگزین مناسب و در واقع همان تعریفی که ما باید به بدن ارائه کنیم، همان تکنیک‌های دفاعی هستند. این کار را می‌توان با روشهای مختلف تمرینی انجام داد که در اینجا به یک نمونه‌ی ساده‌ی آن اشاره می‌کنیم:

از حریف تمرینی خود بخواهید ضربه‌ی جودان زوکی خودش را البته با کنترلی شدید به روی شما اجرا کند و شما در عین حال که به او اعتماد دارید سعی کنید که پلک نزده و سر خود را نیز به عقب نکشید. بارها و بارها این عمل را تمرین کنید. بعد از مدتی این عمل را با یک دفاع همانند ناگاشی اوکه انجام دهید. احتیاج نیست که دفاعی کامل انجام شود فقط برای منحرف کردن ضربه‌ی حریف یک اشاره‌ی کوچک نیز کافی است. بعد از تسلط کامل به روی آن ضربه‌ای نیز به عمل خود اضافه کنید، بدین صورت که در هنگام اجرای تکنیک جودان زوکی از سوی حریف، شما پلک نمی‌زنید سرتان را نیز عقب نمی‌کشید دفاعی مناسب انجام می‌دهید و ضربه‌ای مناسب (مثل گیاکو زوکی) انجام می‌دهید.


این تمرین را می‌توان برای قسمتهای دیگر بدن نیز انجام داد. پس از تمرینات مکرر با این روش بدن شما به این تعریف دست پیدا می‌کند که با مشاهده‌ی برخورد یک ضربه به سمت خود انرژی آزاد شده را که بدن شما در واکنش به این حالت انجام داده، صرف اجرای یک تکنیک دفاعی کند. البته این حالت به این سادگی که مطرح شد بدست نمی‌آید، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت دیگری نیاز به تمرین مکرر و پشتکار دارد.



[ یکشنبه 18 دی 1390 ] [ 03:55 ق.ظ ] [ فر فنی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره فرفنی و كلبه ی حقیرش

باسلام خدمت تمام دوستان عزیز هم رزمی کار هم رزم دوست
بنده قصد براین دارم که در مورد ورزش کاراته (سبــک وادوریو ) مطلب بگذارم.
امیدوارم قطره ای از دریای کاراته را به شما دوستان محبوب بچشانم واز این دریا بهرمند
بشوید،البته این نکته فراموش نشود که از تمام دوستان کاراته کا کمک میخواهم تا
دربهتر معرفی کردن کاراته بنده را یاری نمائید و
جا داره که ازشیهان مصوری و استاد عزیزم سن سی فاطمه امامقلی نهایت تقدیر و تشکر را کنم وآرزوی صحت و سلامتی را برایشان دارم .
با تشکر از شما دوستان که نگاهتان را به وبلاگم هـــدیه می کنید.
??؟؟
آمار سایت فرفنی
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

....