تبلیغات
مــعـرفــی کاراتـــه(سبک وادوریو)فرفنی

*بسم الله الرحمن الرحیم ستارگان شرقی دماوند باسلام و عرض ادب وخوش آمد گویی امیدوارم لحظات خوبی را در این وب سپری كنید*فرفنی*
نویسنده و طراحان وب
نظر سنجی فرفنی
شما كدام ورزش را بیشتر می پسندید؟











صفحات جانبی فرفنی
پیوندهای روزانه فرفنی

چنان چه خواننده مطالب ورزش های رزمی هستید باید بگویم که به احتمال زیاد به شکلی به روش ورزش های رزمی "تمرین"می نمایید. این که به طعنه گفته می شود"این ها تلاش های کم ارزشی نیستند" بر این دلالت دارد که برخی از شما به اندازه کافی سخت کار نمی کنید. همیشه این گونه الفاظ به کار گرفته می شود اما نمی خواهم هیچ فرضیه ای در مورد چگونگی پیشرفت مهارت های شما ارائه دهم. آن چه می خواهم این است که در مورد تفاوت های موجود بین تمرین عادی و تمرین حرفه ای صحبت نمایم و سپس این فرصت را در اختیارتان قرار دهم تا قضاوت کنید که کدام یک را انجام می دهید. چنانچه به این نتیجه رسیدید که صرفاً تمرین می کنید و دوست دارید در حوزه تمرینات حرفه ای واقعی،وارد گردید مراحلی را به شما معرفی می کنم تا این خواست شما برآورده گردد.
ابتدا چند پرسش: زمانی که به ورزشگاهی می روید به روشی آزاد کار می کنید و به سمت هر موضع یا دستگاهی که خالی باشد می روید؟
آیا از رژیمی مشابه به همراه تغییراتی جزیی استفده می نمایید؟
زمانی که از روی عادت حرکتی مانند شنا رفتن را انجام می دهید آیا رپس ها را به راحتی پشت سر می گذارید؟
هنگامی که می دوید همان حالت کلی ایستادن و سرعت خود را حفظ می نمایید؟
هنگامی که محکم به کیسه ای ضربه می زنید فی البداهه این کار را انجام می دهید؟
موقعی که غلت می زنید آیا در راستای خطوطی نا مشخص حرکت می کنید؟
چنان چه پاسخ شما به تمامی پرسش ها مثبت می باشد پس بدانید که تنها تمرین می کنید.
چند پرسش دیگر: هنگامی که به ورزشگاهی می روید آیا دارای برنامه می باشید؟
چنانچه در حوزه وزنه برداری فعالیت می کنید آیا از مجموع وزن ها،رپس ها وتعداد ست های هر تمرین آگاهی دارید؟
تعداد آخرین وزنه هایی را که کار کرده اید می دانید؟
آیا برای هر تمرین خود وزنه های مشخصی دارید؟
هنگامی که می دوید از مجموعه ای از حالت های ایستادن و زمان بندی برخوردار می باشید؟
زمانی که حرکت شنا را انجام می دهید آیا هدفتان بهبود توانایی های مکانیکی تان می باشد؟
زمانی که به کیسه ای ضربه محکمی می زنید از برنامه مهارتی خاصی برای افزایش ترکیبی ویژه بهره می برید؟
هنگامی که یک ست 50 تایی از زیرگیری از دو پای حریف را انجام می دهید هر یک از تکنیک ها را تفکیک می نمایید یعنی به دنبال درست یا غلط بودن آنها می باشید؟
در هنگام غلت زدن بر افزایش مهارت خاصی مانند آماده سازی برای حرکت اهرم معکوس تمرکز دارید؟
چنان چه پاسخ هایتان مثبت است بدانید که تمرین حرفه ای دارید.
چند تعریف: تمرین عادی شامل هر گونه فعالیت فیزیکی بدون ساختاری می باشد که به آن چه ورزشکاران در تمرینات آماده سازی خود انجام می دهند شباهت دارد در حالی که تمرین حرفه ای روشی دارای ساختار است که برای افزایش مهارت و آمادگی به کار گرفته می شود. به زبانی ساده تر می توان گفت که تمرین حرفه ای به تمرین واقعی منسوب می باشد یعنی این که مجموعه مکانیکی قدرتمندی که با شتاب به سوی مقصدی در حرکت می باشد. در مقابل، تمرین عادی که در آن چگونگی قدرت موتور مهم نیست، می تواند تنها تنها چرخ های در حال چرخشی باشد که شاید هیچ گاه شما را به مقصد نرساند. چنان چه به این صورت تمرین نمایید این سفر سخت تر و طولانی تر خواهد بود. اشتباه نکنید،تمرین عادی هم مزایایی دارد و به شما در آماده سازی بدن و افزایش مهارت ها کمک نموده و البته سرگرم کننده نیز می باشد و خیلی بهتر از این است که کاری انجام ندهید اما اگر هدف شما چیزی بیش از آماده سازی بدنی و افزایش مهارت می باشید تمرین حرفه ای روش سودمندتری است.
تمرین حرفه ای تنها برداشتن برنامه دلالت نمی کند بلکه بر اساس آن شکل می گیرد. یعنی اگر برنامه ای وجود نداشته باشد تمرینی هم وجود نخواهد داشت. کسی که تصور می کند یک ورزش کار رزمی ترکیبی ماهر با ایده "حدس می زنم امروز بر روی تکنیک های مبارزه کار کنیم" در سالن تمرین حضور می یابد، واقعا فرد ساده لوحی می باشد.
یک رزمی کار برجسته هنگامی که به سالن تمرین قدم می گذارد چیزهایی فراتر از این ها در ذهن دارد. وی دقیقا می داند بر کدام یک از جنبه های آماده سازی و مهارتی پرداخته و به چه میزانی کار خواهد شد و
صحبت او پیرامون این موضوع است که "امروزA  را کار می کنم تا 5 امتیاز بیشتر از قبل بگیرم و سعی می کنم زمان قبلی خود را کاهش دهم سپس با استفاده از تکنیک های کشتی و برای قوی ساختن سمت چپ بدنم،  B را تمرین می کنم."
برای جهش از تمرین عادی به تمرین حرفه ای می توانید فرآیند چهار مرحله ای زیر را دنبال نمایید:
تهیه گزارش:
ثبت و پیگیری تلاش ها، تمرین ها، وزن، زمان، راندها، و غیره. این کار به شما این امکان را می دهد تا به ارزیابی پیشرفت خود بپردازد.
برنامه:
داشتن برنامه هدف شما را مشخص می سازد. آیا تمایل دارید تا وزنه خود را 21 کیلوگرم افزایش دهید؟ یا آن که قدرلت لگد پا از داخل خود را 21 کیلوگرم افزایش دهید؟ برنامه ای را برای خود ترتیب دهید تا شما را به این اهداف برساند.
اهداف:
نخواهید تا یک شبه از پله اول به آخرین پله قدم بگذارید زیرا چنان چه در برنامه ریزی خود بلند پروازی نمایید دلسرد خواهید شد، البته منظور این نیست که اهدافی سطح پایین را در نظر  بگیرید بلکه آنها را به مراحلی قابل کنترل تقسیم سازید. نزدیک شدن به اهداف بزرگ به معنای این است که بتوانید در هر جلسه تمرین خود موارد خاصی را مورد توجه قرار دهید و این موارد نیزبه صورت نتیجه ای ارزشمند  درآیند.
بازدهی:
آیا می دانید برای به حرکت در آوردن چرخ های پیشرفت خود چه باید بکنید؟ به گزارش های ثبت شده خود مراجعه نمایید. چنان چه پس از گذشت 30 روز متوجه خود به سوی اهدافتان شدید بدانید که این بخش از تمرینتان را درست انجام داده اید و اگر در حوزه ای هیچ پیشرفتی نداشتید ممکن است در اجرای برنامه شما اشکالی وجود داشته باشد که غالباً دلیل آن اهدافی نامناسب می باشد.

در میان دوره های آموزش رزمی آن دسته از افرادی که به صورت حرفه ای تمرین می کنند، می توانند به این موضوع فکر کنند که اگر این کار را انجام دهم و آن مهارت را بهبود بخشم به هدف خود خواهم رسید اما افرادی که به صورت عادی تمرین می کنند به احتمال زیاد نمی توانند بدین شکل فکر کنند. پس از این که برای مدت چند سال این کار انجام شود همه چیز در یک جا جمع خواهد شد و به هدف خواهید رسید. حال با توجه به این مطالب کدام یک را ترجیح می دهید؟

 

 

چنان چه خواننده مطالب ورزش های رزمی هستید باید بگویم که به احتمال زیاد به شکلی به روش ورزش های رزمی "تمرین"می نمایید. این که به طعنه گفته می شود"این ها تلاش های کم ارزشی نیستند" بر این دلالت دارد که برخی از شما به اندازه کافی سخت کار نمی کنید. همیشه این گونه الفاظ به کار گرفته می شود اما نمی خواهم هیچ فرضیه ای در مورد چگونگی پیشرفت مهارت های شما ارائه دهم. آن چه می خواهم این است که در مورد تفاوت های موجود بین تمرین عادی و تمرین حرفه ای صحبت نمایم و سپس این فرصت را در اختیارتان قرار دهم تا قضاوت کنید که کدام یک را انجام می دهید. چنانچه به این نتیجه رسیدید که صرفاً تمرین می کنید و دوست دارید در حوزه تمرینات حرفه ای واقعی،وارد گردید مراحلی را به شما معرفی می کنم تا این خواست شما برآورده گردد.
ابتدا چند پرسش: زمانی که به ورزشگاهی می روید به روشی آزاد کار می کنید و به سمت هر موضع یا دستگاهی که خالی باشد می روید؟
آیا از رژیمی مشابه به همراه تغییراتی جزیی استفده می نمایید؟
زمانی که از روی عادت حرکتی مانند شنا رفتن را انجام می دهید آیا رپس ها را به راحتی پشت سر می گذارید؟
هنگامی که می دوید همان حالت کلی ایستادن و سرعت خود را حفظ می نمایید؟
هنگامی که محکم به کیسه ای ضربه می زنید فی البداهه این کار را انجام می دهید؟
موقعی که غلت می زنید آیا در راستای خطوطی نا مشخص حرکت می کنید؟
چنان چه پاسخ شما به تمامی پرسش ها مثبت می باشد پس بدانید که تنها تمرین می کنید.
چند پرسش دیگر: هنگامی که به ورزشگاهی می روید آیا دارای برنامه می باشید؟
چنانچه در حوزه وزنه برداری فعالیت می کنید آیا از مجموع وزن ها،رپس ها وتعداد ست های هر تمرین آگاهی دارید؟
تعداد آخرین وزنه هایی را که کار کرده اید می دانید؟
آیا برای هر تمرین خود وزنه های مشخصی دارید؟
هنگامی که می دوید از مجموعه ای از حالت های ایستادن و زمان بندی برخوردار می باشید؟
زمانی که حرکت شنا را انجام می دهید آیا هدفتان بهبود توانایی های مکانیکی تان می باشد؟
زمانی که به کیسه ای ضربه محکمی می زنید از برنامه مهارتی خاصی برای افزایش ترکیبی ویژه بهره می برید؟
هنگامی که یک ست 50 تایی از زیرگیری از دو پای حریف را انجام می دهید هر یک از تکنیک ها را تفکیک می نمایید یعنی به دنبال درست یا غلط بودن آنها می باشید؟
در هنگام غلت زدن بر افزایش مهارت خاصی مانند آماده سازی برای حرکت اهرم معکوس تمرکز دارید؟
چنان چه پاسخ هایتان مثبت است بدانید که تمرین حرفه ای دارید.
چند تعریف: تمرین عادی شامل هر گونه فعالیت فیزیکی بدون ساختاری می باشد که به آن چه ورزشکاران در تمرینات آماده سازی خود انجام می دهند شباهت دارد در حالی که تمرین حرفه ای روشی دارای ساختار است که برای افزایش مهارت و آمادگی به کار گرفته می شود. به زبانی ساده تر می توان گفت که تمرین حرفه ای به تمرین واقعی منسوب می باشد یعنی این که مجموعه مکانیکی قدرتمندی که با شتاب به سوی مقصدی در حرکت می باشد. در مقابل، تمرین عادی که در آن چگونگی قدرت موتور مهم نیست، می تواند تنها تنها چرخ های در حال چرخشی باشد که شاید هیچ گاه شما را به مقصد نرساند. چنان چه به این صورت تمرین نمایید این سفر سخت تر و طولانی تر خواهد بود. اشتباه نکنید،تمرین عادی هم مزایایی دارد و به شما در آماده سازی بدن و افزایش مهارت ها کمک نموده و البته سرگرم کننده نیز می باشد و خیلی بهتر از این است که کاری انجام ندهید اما اگر هدف شما چیزی بیش از آماده سازی بدنی و افزایش مهارت می باشید تمرین حرفه ای روش سودمندتری است.
تمرین حرفه ای تنها برداشتن برنامه دلالت نمی کند بلکه بر اساس آن شکل می گیرد. یعنی اگر برنامه ای وجود نداشته باشد تمرینی هم وجود نخواهد داشت. کسی که تصور می کند یک ورزش کار رزمی ترکیبی ماهر با ایده "حدس می زنم امروز بر روی تکنیک های مبارزه کار کنیم" در سالن تمرین حضور می یابد، واقعا فرد ساده لوحی می باشد.
یک رزمی کار برجسته هنگامی که به سالن تمرین قدم می گذارد چیزهایی فراتر از این ها در ذهن دارد. وی دقیقا می داند بر کدام یک از جنبه های آماده سازی و مهارتی پرداخته و به چه میزانی کار خواهد شد و
صحبت او پیرامون این موضوع است که "امروزA  را کار می کنم تا 5 امتیاز بیشتر از قبل بگیرم و سعی می کنم زمان قبلی خود را کاهش دهم سپس با استفاده از تکنیک های کشتی و برای قوی ساختن سمت چپ بدنم،  B را تمرین می کنم."
برای جهش از تمرین عادی به تمرین حرفه ای می توانید فرآیند چهار مرحله ای زیر را دنبال نمایید:
تهیه گزارش:
ثبت و پیگیری تلاش ها، تمرین ها، وزن، زمان، راندها، و غیره. این کار به شما این امکان را می دهد تا به ارزیابی پیشرفت خود بپردازد.
برنامه:
داشتن برنامه هدف شما را مشخص می سازد. آیا تمایل دارید تا وزنه خود را 21 کیلوگرم افزایش دهید؟ یا آن که قدرلت لگد پا از داخل خود را 21 کیلوگرم افزایش دهید؟ برنامه ای را برای خود ترتیب دهید تا شما را به این اهداف برساند.
اهداف:
نخواهید تا یک شبه از پله اول به آخرین پله قدم بگذارید زیرا چنان چه در برنامه ریزی خود بلند پروازی نمایید دلسرد خواهید شد، البته منظور این نیست که اهدافی سطح پایین را در نظر  بگیرید بلکه آنها را به مراحلی قابل کنترل تقسیم سازید. نزدیک شدن به اهداف بزرگ به معنای این است که بتوانید در هر جلسه تمرین خود موارد خاصی را مورد توجه قرار دهید و این موارد نیزبه صورت نتیجه ای ارزشمند  درآیند.
بازدهی:
آیا می دانید برای به حرکت در آوردن چرخ های پیشرفت خود چه باید بکنید؟ به گزارش های ثبت شده خود مراجعه نمایید. چنان چه پس از گذشت 30 روز متوجه خود به سوی اهدافتان شدید بدانید که این بخش از تمرینتان را درست انجام داده اید و اگر در حوزه ای هیچ پیشرفتی نداشتید ممکن است در اجرای برنامه شما اشکالی وجود داشته باشد که غالباً دلیل آن اهدافی نامناسب می باشد.

در میان دوره های آموزش رزمی آن دسته از افرادی که به صورت حرفه ای تمرین می کنند، می توانند به این موضوع فکر کنند که اگر این کار را انجام دهم و آن مهارت را بهبود بخشم به هدف خود خواهم رسید اما افرادی که به صورت عادی تمرین می کنند به احتمال زیاد نمی توانند بدین شکل فکر کنند. پس از این که برای مدت چند سال این کار انجام شود همه چیز در یک جا جمع خواهد شد و به هدف خواهید رسید. حال با توجه به این مطالب کدام یک را ترجیح می دهید؟

 




[ سه شنبه 8 فروردین 1391 ] [ 01:30 ب.ظ ] [ فر فنی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره فرفنی و كلبه ی حقیرش

باسلام خدمت تمام دوستان عزیز هم رزمی کار هم رزم دوست
بنده قصد براین دارم که در مورد ورزش کاراته (سبــک وادوریو ) مطلب بگذارم.
امیدوارم قطره ای از دریای کاراته را به شما دوستان محبوب بچشانم واز این دریا بهرمند
بشوید،البته این نکته فراموش نشود که از تمام دوستان کاراته کا کمک میخواهم تا
دربهتر معرفی کردن کاراته بنده را یاری نمائید و
جا داره که ازشیهان مصوری و استاد عزیزم سن سی فاطمه امامقلی نهایت تقدیر و تشکر را کنم وآرزوی صحت و سلامتی را برایشان دارم .
با تشکر از شما دوستان که نگاهتان را به وبلاگم هـــدیه می کنید.
??؟؟
آمار سایت فرفنی
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

....