تبلیغات
مــعـرفــی کاراتـــه(سبک وادوریو)فرفنی

*بسم الله الرحمن الرحیم ستارگان شرقی دماوند باسلام و عرض ادب وخوش آمد گویی امیدوارم لحظات خوبی را در این وب سپری كنید*فرفنی*
نویسنده و طراحان وب
نظر سنجی فرفنی
شما كدام ورزش را بیشتر می پسندید؟











صفحات جانبی فرفنی
پیوندهای روزانه فرفنی

این مطلب برای مبتدیان نگاشته شده است. من در اینجا بدون هیچگونه ترتیب خاصی برخی توصیه های پیشرفته را به شما ارائه می دهم این توصیه ها برای کسانی که آنها را می خوانند «اسرار» تمام عیار من می باشند. ممکن است در وهله اول آنها را بفهمید اما هنگامی که پیشرفت آنها را بهتر و به گونه ای متفاوت می فهمید.
_ همیشه باید دشمنی تخیلی در برابر شما حضور داشته باشد، هرگز چشم از او برندارید یا دندانهایتان را به او نشان ندهید یا نخندید.
_ این تخیل باید جسم غریزه را با هم به سوی خود بکشد.

         

این مطلب برای مبتدیان نگاشته شده است. من در اینجا بدون هیچگونه ترتیب خاصی برخی توصیه های پیشرفته را به شما ارائه می دهم این توصیه ها برای کسانی که آنها را می خوانند «اسرار» تمام عیار من می باشند. ممکن است در وهله اول آنها را بفهمید اما هنگامی که پیشرفت آنها را بهتر و به گونه ای متفاوت می فهمید.
_ همیشه باید دشمنی تخیلی در برابر شما حضور داشته باشد، هرگز چشم از او برندارید یا دندانهایتان را به او نشان ندهید یا نخندید.
_ این تخیل باید جسم غریزه را با هم به سوی خود بکشد.

_ وقتی ذهن مشوش باشد، نیروی جسم و فکر هماهنگی خود را از دست می دهند.
_ تمرین های سخت، تمرگز حواس را در شما بهبود بخشیده و شما را قادر می سازد حقیقت را دربارة خود کشف کنید.
_ در هر حمله مشکل واکنش وجود دارد، این نیرو بر حمله کننده برگشته و چنانچه وضعیت ایستادن وی دارای ضعف یا نقصانی باشد (مثلاً باسن برجسته و بیرون آمده باشد، شانه به عقب حرکت کرده باشد یا پاشنه بالا آمده باشد) در مبارزه مغلوب می شود این امر الحاق جهت نیرو را نیز توضیح می دهد. هر حرکتی را محکم، یکپارچه و فوری انجام دهید.
_ تمرکز حواس فکر سبب افزایش ظاهری وزن و کارآیی می شود.
_ ابتدا چشمان باید حمله کنند و پس از آن پا و بعد مشت اما همه آنها باید همزمان به هدف برسند.
_ نکته مهم درباره ی حمله.....ضربه زدن است.
_ یکپارچگی در حرکت بر سرعت حرکت اولویت دارد.

_ برای آنکه در سطح میانی سریع و در عین حال انعطاف پذیر باشید باید در سطح بسیار کم ارتفاع و پایین تمرین کنید.
_ هیچگاه ثبات خود را از دست ندهید زیرا در شرایط مبارزه واقعی حریف از این فرصت استفاده خواهد کرد.
_ هر کاتایی را که اجرا می کنید به منزله حرکتی برای نجات زندگی در نظر بگیرید.
_ همواره سعی کنید حریف خود را در گوهان، سانبون و ایپون کومیته نقش زمین کنید. این تنها راه پیشرفت شماست.
_ در دفاع، در شرایطی که سعی می کنید ثبات و تعادل حریف را بر هم بزنید باید تلاش کنید که ثبات خود را افزایش دهید. اگر تعادل او از شما بیشتر و یا از شما قوی تر بود، هنگام دفاع باید این تعادل را بر هم بزنید.
_ در هر حرکتی باید از نقاط ضعف خود (به جهت دفاع) و از نقاط ضعف حریف ( به جهت مقابله) با خبر باشید.
_ خلوص کودکی را دوباره در خود یافته و به آن قدرت و سرعت یک فرد بالغ را بیفزایید.
_ هیچکس در کاراته استاد کامل نیست زیرا این یعنی تسلط محض بر جسم و روح که هدف غایی کاراته است. بنابراین باید برای دستیابی به این هدف غایی، آموزش خود را ادامه دهید.
_ قبل از آنکه انواع دیگر ضدحمله را آغاز کنید در گیاکوتسوکیشودان (در سطح میانی) ماهر شوید ودر عین حال ضدحملات دیگر را نیز در خاطر نگهدارید.
_ دربارة دفاع ها، وضعیت های ایستادن و حملات یک پرداخت نهایی انجام دهید. اکثر دارندگان کربند سیاه دان دو و سه دوباره به مرحله کاراته مبتدی بر می گردند تنها به این خاطر که قوی تر و سریعتر است. هدف نهایی متفاوت است. اگر چنین نباشد نمی توانید تکنیک خود را بسط دهید تا کاراته را به طور کامل فراگیرید.
_ تمامی وضعیت های ایستادن غیر از زن – کوتسو، کو  کوتسو یا کیبا  داچی اشکال دیگر این وضعیت ها می باشند. در این سه وضعیت پایه فاصله بین پاها هم اندازه و فاصله کم میان دستان و بدن یکسان، اما توزیع وزن بدن متفاوت می باشد.
_ هر چه که سبب حرکت شانه ها به جلو شود، ضعیف است.
_ هر چه که روی محور بدنتان باشد (که در نتیجه روی خط محل قرار گرفتن سه یا چهار نقطه حیاتی نیـز قرار دارد) قویست.
_ از آنجا که بدن به سیستم تنفسی مرتبط است دوره های متوالی ضعف و قدرت را پشت سر می گذارد.
_ اطراف زیر بازو از نقاط بسیار ضعیف به شمار می رود. اگر از آنها محافظت کنید باعث تقویت آنها نیز می شوید.
_ تسوکی را با قسمت تحتانی شکم  و باسن ها اجرا کنید.
_ نیروی شما باید از حریفتان بگذرد نه اینکه در جلوی بدنش از حرکت بازماند.
_ پنجه های پا را خم نکنید و نیرو را در قوزک ها متمرکز کنید.
_ بدون یک دوره زمان «مرده» نمی توان در حالت کو  کوتسو حمله کرد.
_ این زانوی جلوست که بدن را «می کشد».
_ هرگز نیرو را در شانه ها قرار ندهید بلکه آن را در زیر شانه ها متمرکز کنید.
_ در حمله و دفاع به چرخش مچ توجه کنید زیرا حتی یک نیروی کوچک می تواند نیروی بزرگی را به کنار بزند.
_ باید همیشه آماده دفاع در تمامی جهات بوده و همواره حس دفاع را در خود بیدار نگاهدارید. 
_ در مبارزه، حریف نباید نفس کشیدن شما را ببیند.
_ کاراته را نمی توان تنها با نگاه کردن فهمید. بلکه باید از عمق به آن پرداخت. کاراته یک بازی فکری نیست.
_ همواره لبها را پایین و در یک سطح نگاهدارید.
_
 مشت باید انگشتان گره شده دیگر را در برگیرد. انگشت کوچک که از بقیه انگشتان ضعیف  تر است باید اول خم شود.
_ مشت باید در فاصله میان دفاع و ضدحمله سفت باقی بماند و تمرکز نیرو به درجات مختلف در آن صورت گیرد اما این درجه بندی برای حریف قابل مشاهده نباشد.
_ آنچه مهم است مقدار یا زیبایی نیست بلکه کیفیت کار است.
_ کسانی که به شما آموزش می دهند تنها از دیدار شما خشنود نمی شوند بلکه برای تلاش ها و نیات شما احترام قائلند.
_ این بدن شماست که باید ترتیب اجرای کاتا را به خاطر بسپارد (نه ذهنتان).
_ در طی اجرای کاتا، کومیته یا حمله و یا در لحظه برخورد یا حتی پس از آن نباید تنفس را متوقف کرد.
_ سعی کنید بفهمید کدامیک قویترند اوی  تسوکی یا گیاکو- تسوکی.
_ نیروی هیکیته (عقب نشینی بازو به پهلو) باید بیشتر از نیروی حمله یا دفاع باشد. به نظر شما ساعد باید افقی، رو به پایین یا رو به بالا باشد؟
_ کیای که عاملی از تنفس می باشد، نتیجه وحدت نیروی جسمی، روانی، اخلاقی در بالاترین حد است.
_ یک عمل مؤثر همواره به نظر ساده می رسد طوری که انگار نیروی خاصی برای انجام آن به کار نرفته است. برای اجرای کیمه مقدار انرژی لازم باید مورد استفاده قرار گیرد.
_ دفاع را باید با بدن انجام داد و بازوان در این حالت حکم لوازم فرعی را دارند.
_ نیروی یک تسوکی در سطح میانی بالارونده است یا پایین رونده یا افقی؟ آیا حداکثر کارآیی آن در هر یک از سطوح به یک اندازه است؟
_ هنگامی که پی در پی چند حمله را اجرا می کنید (مثلاً در میانة ای یان شودان) نباید چنین به نظر برسد که با نگاه از پشت سر، باسن شما حرکت می کند.
_ خوب نیست که فقط به کاراته فکر کنید و آن را برای خود تبدیل به یک نگرانی نمایید. بهتر است هر روز با خلوص تمرین کرده و توانایی های دیگر خود را نیز در بقیه اوقات پرورش دهید. زیرا این کار هم بخشی از کاراته است.
_ سه عامل خوب کاراته سرعت، قدرت و شکیبایی است.
_ در هر کاتا، کیهون و کومیته لازم است سعی کنید چیزی را کشف نموده و برداشتی بیش از تمرین قبل  داشته باشید
_ کیمه نفوذ موج کای یا منبع حیاتی بدن در حمله و دفاع است. بدون کای و بدون کیمه کاراته واقعی وجود ندارد. 




[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ] [ 05:32 ق.ظ ] [ فر فنی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره فرفنی و كلبه ی حقیرش

باسلام خدمت تمام دوستان عزیز هم رزمی کار هم رزم دوست
بنده قصد براین دارم که در مورد ورزش کاراته (سبــک وادوریو ) مطلب بگذارم.
امیدوارم قطره ای از دریای کاراته را به شما دوستان محبوب بچشانم واز این دریا بهرمند
بشوید،البته این نکته فراموش نشود که از تمام دوستان کاراته کا کمک میخواهم تا
دربهتر معرفی کردن کاراته بنده را یاری نمائید و
جا داره که ازشیهان مصوری و استاد عزیزم سن سی فاطمه امامقلی نهایت تقدیر و تشکر را کنم وآرزوی صحت و سلامتی را برایشان دارم .
با تشکر از شما دوستان که نگاهتان را به وبلاگم هـــدیه می کنید.
??؟؟
آمار سایت فرفنی
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

....