تبلیغات
مــعـرفــی کاراتـــه(سبک وادوریو)فرفنی

*بسم الله الرحمن الرحیم ستارگان شرقی دماوند باسلام و عرض ادب وخوش آمد گویی امیدوارم لحظات خوبی را در این وب سپری كنید*فرفنی*
نویسنده و طراحان وب
نظر سنجی فرفنی
شما كدام ورزش را بیشتر می پسندید؟











صفحات جانبی فرفنی
پیوندهای روزانه فرفنی

 

تعدادی از کاراته  کا ها براین باورند که نمی توانند به طور سریع ضربه بزنند و یا بر سرعت تکنیکهای خود اضافه نمایند . تعدادی نیز براین باورند که با وجود تمرین زیاد  نمی تواند بر سرعت خود اضافه کنند و در این راه هدف شکست خوده اند. در این مقاله قصد آن داریم  فاکتورهای توانایی ضربه زدن سریع را برای اطلاع شما بازگو نمائیم. همچنین در اینجا قصد آن را را داریم که حرکات ترکیبی و چگونگی تناسب فیزکی که به ضربه زدن سریع کمک می کند. حرکات ترکیبی حرکات است که بیش از یک ماهیچه در اجرای حرکت دخیل است. 

 

 

 تعدادی از کاراته  کا ها براین باورند که نمی توانند به طور سریع ضربه بزنند و یا بر سرعت تکنیکهای خود اضافه نمایند . تعدادی نیز براین باورند که با وجود تمرین زیاد  نمی تواند بر سرعت خود اضافه کنند و در این راه هدف شکست خوده اند. در این مقاله قصد آن داریم  فاکتورهای توانایی ضربه زدن سریع را برای اطلاع شما بازگو نمائیم. همچنین در اینجا قصد آن را را داریم که حرکات ترکیبی و چگونگی تناسب فیزکی که به ضربه زدن سریع کمک می کند. حرکات ترکیبی حرکات است که بیش از یک ماهیچه در اجرای حرکت دخیل است. 

فاکتورهای ضربه زدن سریع:                                                                                                    1.سن                                                                                                                               افراد جوان قادرند تا 10 برابر سرعت ضربه زدن خود بیفزایند.در حالیکه این تناسب در افراد مسن کمتر است و ممکن است به 6 برابر برسد.                                                                    

 2. جنسیت 

مردان معمولا قوبیتر و سریعتر نسبت به زنان هستند اگر چه زنان بدنی انعطاف پذیرتر دارند. 

 3.وزن

  افراد لاغر اندام سرعت کار بیشتر خواهند داشت.میزان چربی سرعت ماهیچه های بزرگ را کاهش خواهدداد. میزان پشرفت در کاراته کار عضلانی بیشتر است

 4.قد

در افراد بلند قامت چون طول اندام زیاد است سرعت عمل کمتر است .به هر حال با وجود آوردن ماهیچه های قوی و تعادل مناسب سرعت کار افراد بلند قامت حتی سریعتر از کسانی است که کوتاه تر به نظر می رسند.  

5.نوع زندگی

 در ورزشکاران اداری باید نمرین قدری سنگین تر باشد تا عملکرد ماهیچه بیشتر شود.

  6.جراحت

 اگر ورزشکار زخمی یا جراحتی داشته باشد و یا دارو مصرف می کند این موارد به طور متناوب سرعت وی را کاهش می دهد

علاوه بر موارد فوق 6 فاکتور زیر در سرعت موثراست:                                                                        

   الف: انعطاف پذیری

به طور وضوح برای ضربه زدن نیاز به بدنی آماده داریم اما نوع انعطاف به این منظور را بال استیک نامیده میشود.    اصولا زدن ضربه سریع به قدرت ماهیچه ای  و همخوانی گروهی از ماهیچه های درگیر بستگی دارد. بالاترین  حد انقباض و انبساط به داخل و بیرون ماهیچه باعث خواهد شد که سر عت تکنیک تا حد ممکن بالا برود.

ب: قدرت                                                                                               

 به دو دلیل قدرت مورد نیاز است اولا عضله توانایی و تحمل حمل اندام را داشته باشد و قادر به کنترل جنبش اندام باشد.ثانیا کششکهای طبیعی ( بال استیک ) در حالتی که جراحتی وجود داشته آن را جبران کند. ماهیچه های قوی تاندون و لیگامنت های برای جلو گیری از صدمات نقش مهمی دارند. آموزش مقاومت دینامیکی از بهترین اشکال آموزش قدرتی  برای رزمی کاران می باشد. برای مثال انجام تمرینات قدرتی برای 2و یا 3 ست و هر ست 10الی 12 بار تکرار شود .( داشتن وزن مناسب برای انجام این حرکات الزامی است.)                    

 ج:تحمل عضلانی                                                                                     این فاکتور باعث میشود که عضله بطور متناوبی منقبض شود و دوباره به حالت استراحت برگردد و باعث میشود به این حد باید تمرینات مقاومتی برای 2-3 ست و 15 الی 20 بار بار وزنه های سبک انجام داد .   

 تنفس:

تنفس صحیح باعث می شود که اکسیژن کافی دائما به عضله برسد و آنها را قادر سازد در زیر استرس و فشار ادامه کار دهند این عمل خستگی را نیز به تاخیر می اندازد . تنفس مناسب باعث حفظ دخائر اکسیژنی در مغز شده وعملکرد مغز را طولانی می کند .  

 

 




[ دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ] [ 12:51 ب.ظ ] [ فر فنی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره فرفنی و كلبه ی حقیرش

باسلام خدمت تمام دوستان عزیز هم رزمی کار هم رزم دوست
بنده قصد براین دارم که در مورد ورزش کاراته (سبــک وادوریو ) مطلب بگذارم.
امیدوارم قطره ای از دریای کاراته را به شما دوستان محبوب بچشانم واز این دریا بهرمند
بشوید،البته این نکته فراموش نشود که از تمام دوستان کاراته کا کمک میخواهم تا
دربهتر معرفی کردن کاراته بنده را یاری نمائید و
جا داره که ازشیهان مصوری و استاد عزیزم سن سی فاطمه امامقلی نهایت تقدیر و تشکر را کنم وآرزوی صحت و سلامتی را برایشان دارم .
با تشکر از شما دوستان که نگاهتان را به وبلاگم هـــدیه می کنید.
??؟؟
آمار سایت فرفنی
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

....